De opdracht is de vrucht van de samenwerking tussen de docenten (Lieven De Courveur en Jelle Saldien) en de firma 'Ter Beke', die heel bekend staat voor onder andere de ‘Come a Casa‘ lasagna.
Teneinde een nieuwe verpakking voor de Come a Casa lasagna te ontwerpen, moet door middel van een persona de gebuikservaring van de Come a Casa lasagna verrijkt worden. Hiervoor dient een uitgebreid onderzoek en gebruikers analyse te gebeuren vanuit het mensmaatschappelijk hoek als ook de technologische trends. Bij onderzoek en ontwerp van de packinging moet rekening gehouden worden met tal van factoren o.a aankoop, vervoer, openen, opwarmen, opscheppen, afruimen, prijs, …
Via Laddering kunnen alle aspecten gevisualiseerd worden tussen producteigenschap en waarden.
Teneinde een nieuwe verpakking voor de Come a Casa lasagna te ontwerpen, moet door middel van een persona de gebuikservaring van de Come a Casa lasagna verrijkt worden. Hiervoor dient een uitgebreid onderzoek en gebruikers analyse te gebeuren vanuit het mensmaatschappelijk hoek als ook de technologische trends. Bij onderzoek en ontwerp van de packinging moet rekening gehouden worden met tal van factoren o.a aankoop, vervoer, openen, opwarmen, opscheppen, afruimen, prijs, …
Via Laddering kunnen alle aspecten gevisualiseerd worden tussen producteigenschap en waarden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten